Прес-центр12 cічня 2018, 13:01

Про стан роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до Біловодської районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування району за 2017 рік

Аналіз роботи зі зверненнями громадян за звітний період 2017 року свідчить про те,  що ситуація по району в цілому покращилась.

За 2017 рік кількість звернень громадян по району становить 2592, що на 265 звернень менше ніж за аналогічний період 2016 року (2857), тобто спостерігається незначне зменшення звернень (9,2 %).

         Аналіз питань, порушених у зверненнях громадян, свідчать, що вони стосуються різних сфер їх життєдіяльності, але найбільш  питань з:   

  • соціального захисту населення – 1199 звернень. Громадяни переважно зверталися за сприянням у врегулюванні проблем, пов’язаних з отриманням житлової субсидії. Причинами зменшення кількості звернень громадян з питань житлової субсидії порівняно з 2016 роком (1353) є зміни, внесені до спрощення порядку призначення та надання населенню субсидій, що набули чинності з 1 травня 2016 року.
  • аграрної політики і земельних відносин – 490. Отримання земельної ділянки в оренду, державного акту на землю, розрахунки за оренду паїв.
  •  комунального господарства – 140. Мешканці району зверталися щодо тарифів, ремонту та експлуатації водогонів, опалення адміністративних будівель, ремонту шляхів, відновлення електропостачання.

            Найбільше звернень до райдержадміністрації надійшло від мешканців Біловодської, Бараниківської  та Данилівської селищної та сільських рад.

У 2017 році до районної державної адміністрації надійшло 236 звернень громадян із пропозиціями, заявами і скаргами, що на 133 звернення, або на 36 % менше, ніж за аналогічний період 2016 року (369).

В основному ці звернення стосуються питань соціального захисту (129), житлово-комунального господарства (27). Також були порушені питання транспорту і зв’язку (12),  аграрної політики (10), охорони здоров’я (9), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності (5), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку (6),  діяльність органів місцевого самоврядування (7), праці і заробітної плати (8).

Від вищестоящих органів влади райдержадміністрація отримала 10 звернень, що в цілому відповідає рівню звернень громадян, які надійшли у 2016 році (11).

Кількість звернень, що надійшли на Урядову гарячу лінію, від мешканців Біловодського району, які направлені на розгляд до Біловодської райдержадміністрації складає 136 звернень, що на 150 менше  порівняно з аналогічним періодом 2016 року (286).

У своїх зверненнях громадяни порушували питання щодо призначення субсидій,  порядків переоформлення земельних паїв, оформлення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, забезпечення водою, ремонту доріг, надання матеріальної допомоги та інші.

Кількість повторних звернень складає  2, або 1,4 % від загальної кількості звернень за 2017 рік.

За 2017 рік до райдержадміністрації надійшло 6 колективних звернень, що на 2 звернень менше порівняно з аналогічним періодом 2016 року (8).  

Із загальної кількості звернень задоволено –  98, надано роз’яснення – 72, відмовлено – 28, в стадії розгляду –  35; інше (заявник скасував своє звернення) – 2.

Особлива увага приділялась розгляду звернень від громадян, які потребують соціального захисту і підтримки. Від найменш соціально захищених категорій громадян за звітний період 2017 року до райдержадміністрації надійшло 60 звернень, що складає 25,4 % від загальної кількості звернень, в тому числі:

  • від інвалідів I, II, III групи – 14 звернень;
  • від «дітей війни» - 2 звернення;
  • від членів багатодітних сімей та одиноких матерів – 15 звернень;
  • від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 4 звернення;
  • від ветеранів праці – 5 звернень;
  • від внутрішньо переміщених осіб – 20 звернень.

Всі звернення були розглянуті під особистим контролем голови районної держадміністрації з вивченням ситуації і наданням можливої допомоги заявникам. По всім зверненням своєчасно надані роз`яснення і рекомендації.

За 2017 рік головою районної державної адміністрації проведено 15 особистих прийомів громадян, на яких розглянуто 47 звернень, та 6 виїзних прийомів, на яких розглянуто 26 звернень.

Питання, які були порушені у зверненнях стосуються соціального захисту, житлово-комунального господарства, транспорту і зв’язку, освіти,  територіально – адміністративного устрою, ремонту доріг та мобільного зв’язку.

Питання, на які необхідне додаткове вивчення та залучення інших спеціалістів, розглядаються на засіданнях постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян райдержадміністрації. Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 19.12.2016 року за № 340 у зв’язку з організаційними та кадровими змінами затверджено новий склад комісії. За звітний період проведено 6 засідань комісії, на яких розглянуто 7 звернень громадян.

Питання роботи зі зверненнями громадян були розглянуті на  апаратних нарадах у голови райдержадміністрації згідно затвердженого графіку. За результатами розгляду складено та направлено до виконання керівникам структурних підрозділів райдержадміністрації і закладів району протокольні доручення голови райдержадміністрації.

Відповідно затвердженого графіка особистого звітування керівників  райдержадміністрації, селищного та сільських голів з питань роботи із зверненнями громадян  звітувало 12 керівників. 

Згідно графіка проводиться робота з перевірки стану організації роботи зі зверненнями громадян в виконкомах селищної та сільських рад, управліннях, відділах райдержадміністрації, організаціях і підприємствах району, надається необхідна методична та практична допомога в питаннях ведення діловодства за зверненнями громадян. За 2017 рік проведено 12 перевірок.

Керівництвом і спеціалістами райдержадміністрації проводяться Дні контролю, в рамках яких здійснюються перевірки стану виконання доручень по зверненням громадян в районі. За 2017 рік проведено 10 перевірок.                                

На базі юридичного відділу райдержадміністрації, працює правова громадська приймальня. За 2017 рік були проведені планові засідання громадської приймальні з надання безкоштовних юридичних консультацій малозабезпеченим категоріям населення, молоді та ветеранам. Всього було прийнято 43 особи. Актуальними питаннями, з якими звертались зазначені особи: земельні питання, спадкування, сімейні відносини (розлучення, виплата аліментів), виїзд за кордон, призив на військову службу та інше.

Інформація про стан роботи зі зверненнями громадян щокварталу висвітлюється на веб-сторінці районної держадміністрації та в засобах масової інформації. У звітному періоді розміщено 10 відповідних інформацій.

Діє пряма телефонна лінія «Телефон довіри» та «гаряча лінія» – прийом громадян через засоби телефонного зв’язку,  який проводиться головою райдержадміністрації та його заступниками згідно графіка.

Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок між державою та її громадянином, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему суспільства в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави. Тому робота зі зверненнями громадян у Біловодській районній державній адміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян. Керівництвом райдержадміністрації приймаються відповідні заходи щодо не допущення порушень встановлених термінів розгляду звернень громадян, на апаратних нарадах акцентується увага керівників управлінь, відділів, інших структурних підрозділів райдержадміністрації, виконкомів селищної та сільських рад на необхідності підвищення відповідальності, забезпечення всебічного, кваліфікованого, неупередженого і об`єктивного розгляду звернень громадян, що дає можливість оперативно вирішувати порушені жителями району питання та задовільняти їх законні вимоги.