Прес-центр7 листопада 2019, 09:11

Про впровадження новітніх технологій та новітніх сервісів в органах Пенсійного фонду України

На апаратній нараді Біловодської райдержадміністрації, яка відбулась 6 листопада 2019 року, було розглянуто питання щодо впровадження новітніх технологій та новітніх сервісів в органах Пенсійного фонду України. Про роботу, яка проводиться у цьому напрямку відповідно до завдань, визначених Стратегією модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року, розповіла Ольга Шуліка – начальник Біловодського об’єднаного управління Пенсійного фонду України

Пенсійним фондом України, головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області та його територіальними органами продовжується реалізація заходів, спрямованих на розвиток інформаційних технологій та підвищення рівня автоматизації основних функціональних процесів, що включають в себе створення єдиного інформаційного середовища, у якому обробляється інформація про застрахованих осіб та пенсіонерів на базі Реєстру застрахованих осіб, реалізацію дистанційного доступу громадян до своїх електронних персональних облікових карток з використанням електронного цифрового підпису.

         З 01 жовтня 2019 року запроваджено електронний обмін з АТ Ощадбанк електронними відомостями (без одночасного виготовлення паперових відомостей) за результатами нарахування в розрізі кожного паспорта та дат виплати за допомогою «Підсистеми електронного обміну даними», яка забезпечує завірення виплатних документів електронним цифровим підписом.

Пенсійним фондом України з липня 2019 року розширено електронні сервіси Веб порталу електронних послуг та підсистеми «Звернення», що надає можливість авторизованим користувачам за допомогою електронно-цифрового підпису формувати та подавати документи на призначення/перерахунок пенсії – проект «Є – пенсія».

На підставі наданих сканованих копій документів, за наявності підстав - проводиться призначення/перерахунок пенсії і, за необхідності, формується звернення на отримання пенсійного посвідчення.

За результатами опрацювання звернення особі буде відправлено смс-повідомлення про запрошення її для особистого прийому у фронт-офісі ПФУ для фізичної ідентифікації та перевірки справжності поданих документів.

З метою розширення можливостей ВЕБ – Порталу Пенсійного фонду України, з вересня 2019 року запроваджено роботу мобільного додатку «ПЕНСІЙНИЙ ФОНД», який можливо безкоштовно завантажити на мобільний телефон. Це адаптована до мобільного телефону версія ВЕБ – Порталу ПФУ, яка надає також повний перелік послуг, у т.ч. і подання документів для призначення пенсії, отримання довідок, тощо.

Через сервіси ВЕБ – Порталу Пенсійного фонду України можливо дистанційно також замовити довідки про розмір пенсії та заробітної плати, відомості із системи персоніфікованого обліку, здійснити запис на прийом до посадових осіб Фонду, надіслати звернення, переглянути складові призначеної пенсії, проконтролювати роботодавця щодо розміру заробітної плати та сплачених страхових внесків, розрахувати свій страховий стаж, тощо.

З метою розширення кола послуг, які надають спеціалісти органів Фонду під час прийому громадян на віддалених робочих місцях придбано токени для забезпечення доступу до веб-систем ПФУ. Придбано ноутбуки та сканери для зазначеної категорії працівників, тепер прийом на віддалених робочих місцях надає можливість надання дистанційно всіх послуг Фонду.

Постановою Кабінету Міністрів від 17.04.2019 №328 затверджено Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього. До кінця року передбачено, що:

  • реєстр формує та веде Пенсійний фонд України, який є володільцем даних Реєстру;
  • суб’єктами інформаційного обміну є Міністерство охорони здоров’я, Національна служба здоров’я України, Пенсійний фонд України, Фонд соціального страхування;
  •  реєстрація випадку непрацездатності – через лікарню при зверненні до установи, через роботодавця (за допомогою кабінету страхувальника на веб-порталі) за домовленістю із ЗО, коли  термін до 5 днів;
  • всі невідповідності персональних даних в РЗО та інших підсистемах – призведуть до помилок в реєстрі лікарняних.

         Відповідно Порядку проведення інвентаризації пенсійних справ завершено підготовку до сканування та формування електронної пенсійної справи (ретроконверсія).

З 01 жовтня 2019 року розпочато роботу відділу з ретроконверсії. Робота буде складатися з декількох етапів: сканування, формування образів документів, внесення атрибутів сканованих документів, формування електронної пенсійної справи. Після перевірки та підтвердження права на отримання пенсійної виплати паперові справи будуть сформовані в архів. По Біловодському району передбачено проведення оцифрування 6,3 тис. пенсійних справ.

Разом з тим, подальші кроки автоматизації функцій управління та контролю у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, технологічного розвитку інформаційних ресурсів та захисту інформації потребують вирішення нагальних питань:

  1. Впровадження електронної системи керування прийомом громадян з урахуванням контролю часу та якості обслуговування.
  2. Організація та координація здійснення процесів, пов’язаних з ретроконверсією паперових пенсійних справ.
  3. Остаточний перехід на ведення кадрового та бухгалтерського обліку за допомогою підсистем «Облікова карта працівника» та «Альфа. Бухгалтерія».
  4. Подальше оновлення парку комп’ютерної техніки.
  5. Забезпечення  розгортання модернізованої комплексної системи захисту інформації Інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України.
  6. Впровадження електронного документообігу в органах Пенсійного фонду Луганської області із шести реєстрів.