Прес-центр20 листопада 2019, 09:11

Біловодський районний центр зайнятості інформує про сучасні тенденції модернізації державної служби зайнятості

Сьогодні, аби відповідати вимогам часу, державна служба зайнятості обрала шлях перетворення в сучасну сервісну установу з надання широкого комплексу ефективних послуг тим, хто шукає роботу та її пропонує.

Проте, складна демографічна ситуація, інтелектуальна та трудова міграція, дисбаланс між попитом і пропозицією робочої сили, вкрай негативно впливають на розвиток ринку праці та збереження трудового потенціалу. У зв’язку з цим, надання адресних послуг безробітним особам, роботодавцям, освітнім установам, громадським організаціям та іншим суб’єктам ринку праці, набуло останнім часом неабиякого значення.

Широке використання інтернет-технологій, взаємодія за допомогою соціальних мереж та нові тенденції у сфері обслуговування клієнтів, спонукали до розвитку системи соціальних послуг нового покоління.

З метою ефективного посередництва, у 2018 році Державною службою зайнятості було створено сайт «Єдине соціальне середовище зайнятості», який передбачає можливість пошуку роботодавцями потенційних працівників в режимі онлайн, спрощення подання звітності та інформування про потребу у робочій силі.

Урахування балансу інтересів працедавців та громадян - вірний шлях до плідної взаємодії з метою розв’язання актуальних проблем у сфері зайнятості населення. Тому щорічно роботодавці отримують від служби зайнятості різноманітні послуги, спрямовані на швидке та якісне укомплектування вільних робочих місць, в тому числі шляхом професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації на замовлення роботодавця. Діють програми фінансової підтримки створення нових робочих місць для працевлаштування неконкурентоспроможних на ринку праці категорій громадян, організації громадських та інших робіт тимчасового характеру тощо. Крім того, для суб’єктів господарювання, передбачено можливість створення відеовакансій, як нетипового та новітнього засобу кадрової політики.

Запроваджений сайт «Єдине соціальне середовище зайнятості» став у нагоді не лише роботодавцям, а й безробітним. З’явився електронний кабінет шукача роботи, відкрита база наявних вакансій, доступна інформація про послуги служби зайнятості, в тому числі для особливих категорій громадян, запис на прийом за допомогою електронної черги тощо. Відтак користувачі отримали доступ до вакансій, актуальних у будь-якому регіоні країни, можливість додати своє резюме самостійно, отримати корисну інформацію щодо послуг служби зайнятості, умов реєстрації, отримання допомоги по безробіттю тощо.

Крім того, для більш ефективної самопрезентації, вже два роки поспіль, безробітні мають можливість за допомогою фахівців служби зайнятості скласти та записати відеорезюме, яке може стати дієвим інструментом привернення уваги потенційного працедавця.

Велика увага службою зайнятості приділяється молоді, яка звертається за сприянням у працевлаштуванні. Основними причинами того, що частина молоді після закінчення навчальних закладів поповнює лави безробітних, або вимушена працювати не за фахом, є вибір майбутньої професії без урахування вимог ринку праці та перспектив працевлаштування. Саме тому професійна орієнтація молоді, зокрема учнівської, набуває особливої актуальності. Формування відповідального ставлення до вибору професії базується, в першу чергу, на знанні про актуальний ринок праці, можливості отримання освіти та потенційної зайнятості, усвідомлення своїх схильностей, інтересів та здібностей. Саме поєднання цих умов дає можливість правильно обрати напрям підготовки та бути впевненим у своїй затребуваності, як фахівця, у майбутньому.

Тому, державною службою зайнятості у 2018 році була запроваджена веб-базована платформа «Моя професія: консультаційна мережа». Це онлайн-сервіс, який дозволяє пройти психодіагностичне тестування та визначити свої професійні інтереси та цінності, психологічні схильності та особливості, і, врешті-решт, індивідуальну специфіку структури здібностей. Зареєструватися на платформі можна як самостійно, так і за допомогою фахівця центру зайнятості. Комплексний звіт, який формується після проходження тестів, містить у собі достатньо широкий перелік професій, які підходять людині. Проаналізувати отримані результати можна самостійно, з батьками чи друзями, але більш детальну та вичерпну інтерпретацію нададуть фахівці центру зайнятості. Це дає можливість не лише поглянути на комбінацію своїх особливостей у розрізі професійної спрямованості, а й окреслює подальші перспективи.

Однією з умов модернізації та розвитку служби зайнятості, як сервісної установи сучасного формату, є клієнтцентрований підхід до обслуговування населення. Значною частиною клієнтів центрів зайнятості є малоконкурентні на ринку праці категорії: молодь, яка шукає перше місце роботи, люди з інвалідністю, внутрішньо переміщені особи, громадяни старших вікових груп, які втратили роботу тощо. Саме тому використання нових підходів та технологій спрямованих на запобігання тривалому безробіттю, набуло особливої актуальності. Тому, в 2018 році Державна служба зайнятості, спираючись на досвід інших передових держав, запровадила принципово новий для України підхід в обслуговуванні громадян:    кейс-менеджмент та профілювання. Це дозволяє вже на початкових етапах виявляти групи безробітних з високим ризиком довготривалого безробіття та надавати їм послуги, що прискорять їх працевлаштування.

За підходом кейс-менеджменту безробітному гарантовано соціальний супровід при працевлаштуванні. Іншими словами - клієнт не залишається наодинці зі своїми проблемами, а може розраховувати на тісну взаємодію з фахівцем центру зайнятості і не тільки. Останній допоможе оцінити ситуацію, розробити індивідуальний план роботи, а також за необхідності - залучить інші організації та фахівців до вирішення особистих та соціальних проблем клієнта, які заважають працевлаштуванню. Так, завдяки об’єднанню зусиль шлях до омріяної роботи стане коротшим.

Продовжуючи реалізацію адресного підходу до обслуговування клієнтів, 2019 рік для служби зайнятості розпочався впровадженням інституту кар’єрних радників для безробітних, які мають забезпечити індивідуальний підхід до кожного клієнта, якісне надання послуг з планування, реалізовувати підхід взаємних зобов’язань між безробітним та службою зайнятості з метою прискорення працевлаштування.

Соціально вразливі категорії населення постійно перебувають у полі уваги служби зайнятості. З появою таких малозахищених верств громадян, як вимушено переміщені особи та учасники антитерористичної операції, виникла нагальна необхідність у наданні їм спеціалізованого комплексу соціальних послуг. Враховуючи специфіку даної категорії населення, сприяння соціальній та психологічній адаптації стало невід’ємною частиною обслуговування. Були запроваджені цільові семінари, які мають на меті ознайомлення військовослужбовців та учасників АТО з усіма соціальними гарантіями, що надаються службою зайнятості. Систематично почали проводитись тренінги з метою психологічної підтримки та сприяння ресоціалізації бійців.

Новим етапом у розвитку служби зайнятості стало впровадження в роботу нових методів пошуку та підбору персоналу на засадах рекрутингу. Головною метою фахівців-рекрутерів стало якісне та оперативне задоволення потреби роботодавців у кадрах, адаптація методів пошуку кандидата в залежності від умов вакансії. Зручність та актуальність рекрутингових послуг полягає в тому, що фахівці працюють не тільки з власними вакансіями, а й із засобами масової інформації, з сайтами з пошуку роботи, з оголошеннями, розміщеними в людних місцях тощо.

Продовженням стратегічного розвитку сервісів державної служби зайнятості є впровадження інституту консультанта роботодавця. Новий підхід до обслуговування роботодавців має переорієнтувати роботу спеціалістів центрів зайнятості з формальної реалізації визначених законом функцій на задоволення індивідуальних потреб кожного клієнта. Окрема увага приділятиметься обслуговуванню великих підприємств, коли консультанти роботодавців мають спеціалізуватися на особливостях галузей економіки, у яких функціонують такі підприємства.

Впровадження службою зайнятості інституту консультанта роботодавця дозволить:

  • ефективно вирішити проблему “кадрового голоду”;
  • підвищити зацікавленість громадян працювати легально на українських с підприємствах;
  • налагодити комунікацію з роботодавцями за допомогою зручних електронних сервісів;
  • підвищити швидкість закриття вакансій;
  • оперативно налагоджувати співпрацю з новоствореними підприємствами;
  • надавати спеціалізовані послуги роботодавцям за цільовими групами;
  • удосконалити систему підбору та професійного навчання безробітних для   їх результативного працевлаштування.

Останні роки для служби зайнятості, як і для всієї держави, пройшли під знаком реформування і визначали нову якість соціальної політики держави. Пріоритетними напрямками діяльності стали підвищення якості обслуговування шукачів роботи та роботодавців, у тому числі із застосуванням сучасних інформаційних технологій, удосконалення комунікації між усіма учасниками ринку праці, забезпечення прозорості та відкритості діяльності, активізації міжнародного співробітництва, запровадження клієнтцентрованого підходу. Адже головним завданням залишається перетворення служби зайнятості на провідну державну інституцію європейського рівня, діяльність якої відповідатиме очікуванням суспільства.